Sammenligningsrapporten giver dig mulighed for at sammenligne og evaluere resultaterne på tværs af flere serier af respondenter.
Navn
Samlet score
Taksonomi
Fordeling på den samlede score
Ny kortlægning - 5 respondenter - 11/02/2020 - 11/02/2020 - 2 min.
Digital kompetent udøver
Gammel kortlægning - 10 respondenter - 11/02/2020 - 11/02/2020 - 3 min.
Digital kompetent udøver
Listen giver en oversigt over alle kompetencer, den gennemsnitlige score og fordelingen af respondenter grupperet efter deres score.
Score på kompetence
Fordeling på kompetence
Informationskompetencer handler om, hvordan du finder, forstår og forholder dig til informationer, som du finder på nettet.
Deltagelseskompetencer handler om, hvordan du indgår i relationer på nettet, og hvordan du kommunikerer med andre online.
Produktionskompetencer handler om din evne til at producere indhold ved hjælp af digitale medier og værktøjer.
Score på kompetence
Fordeling på kompetence
Evnen til at søge informationer online og frasortere oplysninger, der ikke er relevante.
Evnen til at organisere og gemme digitale materialer på en struktureret måde.
Evnen til at bruge digitale materialer med ophavsrettigheder og regler for øje.
Evnen til at gennemskue, hvornår digitale medier indsamler informationer om dig, og forståelse for, hvad informationerne bruges til.
Evnen til at afstemme dit digitale forbrug, så det ikke påvirker din koncentration og sundhed negativt.
Evnen til at arbejde struktureret samt at vælge teknologier til og fra efter relevans.
Evnen til at vurdere hvilken medietype, der passer bedst til den givne opgave.
Evne til at formidle dit budskab på en letforståelig måde med brug af digitale virkemidler.
Listen giver et overblik over alle spørgsmålene i undersøgelsen, den gennemsnitlige score og fordelingen af svarene på hvert spørgsmål.
Spørgsmål
Score på spørgsmålet
Svarfordeling
Her kan du prøve værktøjet Digitale Studiekompetencer. Om lidt skal du svare på en række spørgsmål...
Spørgsmålet er ikke scoret
Spørgsmålet har ingen svarmuligheder
Vil du acceptere vores vilkår og betingelser? Du kan læs vores privatlivs- og cookiepolitik v...
Spørgsmålet er ikke scoret
Spørgsmålet er ikke scoret
Skriv din skolemail herunder.
Vi bruger din mail til at sende dig dit resultat.
Spørgsmålet er ikke scoret
Jeg bruger forskellige søgemaskiner til at finde informationer på nettet.
Jeg bruger digitale databaser til at finde informationer, når jeg skal skrive en opgave.
Jeg bruger søgemaskiners indbyggede værktøjer til at målrette mine søgninger.
Jeg tænker over, hvad afsenderen vil mig, når jeg læser eller ser noget på nettet.
Jeg tænker over, om informationerne er troværdige, når jeg læser eller ser noget på nettet.
Jeg sammenligner information fra flere kilder, når jeg skal afgøre, om en historie er troværdig. &nb...
Jeg tager noter, som er overskuelige og nemme at bruge på et senere tidspunkt.
Jeg organiserer mine filer på en måde, som gør det nemt at finde dem igen.
Jeg er opmærksom på, at jeg ikke laver plagiat, når jeg fortolker andres materialer.
Jeg er opmærksom på licenser som Copyright og Creative Commons, når jeg bruger materialer fra nettet...
Inden jeg skriver noget online, tænker jeg over, om jeg har formuleret mig tydeligt nok.  ...
Jeg tilpasser min måde at kommunikere på, så den matcher kulturen på de forskellige medier og platfo...
Inden jeg sender eller poster noget, tænker jeg over, hvordan det kan påvirke andre.
Når vi arbejder i grupper, er min gruppe god til at holde overblik over opgaverne og fordele dem ime...
Jeg bruger digitale redskaber til at indsamle og sortere idéer i forbindelse med gruppearbejde. &nbs...
Jeg bruger digitale redskaber til at kommentere, rette og give konstruktiv kritik, når vi arbejder i...
Jeg overvejer, hvordan det kan påvirke min fremtid, når jeg poster noget på sociale medier.
Jeg er opmærksom på hvilke informationer, firmaer indsamler om mig på nettet.
Jeg er opmærksom på, hvor jeg opbevarer følsomme oplysninger, og hvem jeg deler oplysninger med. &nb...
Jeg er opmærksom på, hvad jeg tidligere har delt på mine digitale profiler.
Når jeg skal koncentrere mig om en opgave, er jeg god til at holde fokus.
Jeg sørger for, at mine digitale devices ikke forstyrrer mig, når jeg skal arbejde.
Inden jeg begynder på en opgave, overvejer jeg først, om det giver mening at bruge digitale devices....
Jeg bruger digitale værktøjer til at holde overblik, når jeg laver større skriftlige opgaver.
Jeg tænker over fordele og ulemper ved forskellige medietyper (lyd, billede, video osv.), når jeg sk...
Jeg tager aktiv stilling til, hvilket device der er bedst at bruge, når jeg skal løse en opgave. &nb...
Jeg tjekker vilkår og betingelser for de tjenester og apps, jeg bruger.
Jeg sørger for at gemme opgaver, noter osv. i et filformat, som passer til formålet.
Jeg bruger genvejstaster og andre hjælpefunktioner, når jeg skriver opgave.
Jeg er god til at formidle mine pointer klart og tydeligt, når jeg holder oplæg for andre. &...
Når jeg skal holde et mundtligt oplæg, overvejer jeg fordele og ulemper ved forskellige præsentation...
Spørgsmålet er ikke scoret
Spørgsmålet har ingen svarmuligheder
Kopier og gem følgende link. OBS: Enhver med linket kan se resultatet.